Menu

Ziar Nr.58

Comentariul zilei 04.02.2018   Autor: Adrian Reus

Un MODEL

Un model pentru România

Fostul suveran al României, Carol I , a fost un ofițer ce a știut să stăpînească foarte bine tehnicile militare cu viziunea macroeconomica a României din aceea perioada.
Vreau sa scot in evidență că a știut să răscumpere toată calea ferată în folosul și în proprietatea statului român. La Reșița mai găsiți primele locomotive cu aburi , facute aici si sunt reunite intr-un mini muzeu în aer liber.
În 1876 România avea sub 1000 km de cale ferată iar în 1905 avea cca 3100 km.
În 30 de ani el a construit cca 2000 km de cale ferată, iar noi după 1989 nu am stiut sa o întreținem pe cea care am mostenit-o. În 2010 aveam 10785 km de cale ferată.  Așadar 30 % din calea ferată românească este din 1905.
La drumuri va spun ca in 1905 aveam 26500 km , iar în 2010  82300 km.
Între anii 1890-1895 peste Dunăre la Cernavoda a fost proiectat și construit un pod de tânărul inginer Anghel Saligny (35 ani). Acesta a funcționat până în 1987.
Apropo : cei care azi proiectează și construiesc autostrăzi și drumuri în România  anului 2018 ar trebui să învețe ceva.
În anul 1880 a fost înființată Banca Națională.
Carol I a știut să construiască si sa dezvolte economia în parteneriat public-privat pentru a ușura bugetul de stat. A știut să folosească rezultatele economice și financiare ale „Domeniilor Coroanei ” în a stimula investițiile în cultură, educație, învățămînt, cercetare și sănătate, dar și în a alimenta cu bani bugetul de stat.
Păcat că Nu avem un exemplu asemănător de la un președinte sau prim ministru al României.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *